Nyheder: Kom godt i gang med online marketing med disse tips

Kom godt i gang med online marketing med disse tips

September 26, 2017

Er du også interesseret i at dygtiggøre dig indenfor online marketing? Det forstår vi godt. Der er nemlig rigtig mange ting at hente ved online marketing.

Det er en industri i konstant vækst, og der går ikke lang tid før der bliver brugt flere penge på online marketing end den mere traditionelle form. Derfor giver vi dig her nogle tips til dig, der gerne vil i gang disse online aktiviteter.

Forudsætninger for den gode online marketing

Inden du går i gang med at dygtiggøre dig indenfor online marketing, er der nogle praktiske foranstaltninger, du skal have styr på. Først og fremmest er det vigtigt, at du har en god og hurtig og sikker internetforbindelse.

Det nytter ikke noget at lave online marketing, og du hele tiden bliver afbrudt af en dårlig forbindelse. Hertil er det selvfølgelig vigtigt, at du har en hurtig forbindelse som for eksempel et fibernet giver, men det er også en god ide at benytte sig af det rigtige webhotel.

Til dem der ikke ved, hvad et webhotel er, så er det sted, hvor du har alle dine filer til din hjemmeside liggende. Uden et webhotel kan andre ikke se det, du ligger på din hjemmeside.

 

Facebook er universelt

Facebook er et godt sted at starte, når du skal lære om online marketing. En af de mange fordele ved Facebook er, at det mere eller mindre kan bruges til alle virksomheder. Det gælder uanset, om du er B2C eller B2C, E-commerce eller en virksomhed der udbyder servicer.

Selvom Facebook efterhånden må siges at være et gammelt fænomen, er det forholdsvis nyt indenfor annoncering. Til gengæld er det på mange områder rigtig godt. En anden god ting ved Facebook er, at der kæmpe mængder data tilgængeligt for annoncørerne.

At bruge denne data ordentligt er hemmeligheden bag en succesfuld annoncering. Mange er alt for brede i deres segmentering af deres målgruppe. Med de mange segmenteringsmuligheder der er på Facebook, kan du med fordel segmentere mod en meget mere snæver målgruppe, hvor det kun er de allermest relevante, der modtager dine annoncer.

Det kan eksempelvis være en advokatvirksomhed, der annoncerer med stiftelse af et holdingselskab. Her skal de finde de personer, der kunne være mest interesserede i dette. Det kan for eksempel gøres ved at kigge på personers interesser og segmenteringsmulighederne hertil.

Derudover bør du også gøre brug af retargeting. Med retargeting er det kun dem, der allerede har vist interesse i dine produkter og servicer, der får dine annoncer.

 

Marketing automation

Selvom marketing automation har været på alles læber længe, er det først indenfor de seneste par år, at det bliver brugt succesfuldt.

Marketing automation går i korte træk ud på, at man automatiserer de forskellige marketingprocesser i købsbeslutningsprocessen. Ved at benytte dig af marketing automation nurture du kunderne på de rigtige tidspunkter.

I praksis vil det sige, at kunderne automatisk modtager forskellige former for tilbud og informationer løbende i deres købsbeslutningsproces. Disse informationer skal være personlige og ramme lige der, hvor der er et behov.

Ved at benytte sig af marketing automation konverterer du ikke bare bedre, men du gør det også til en billigere pris. Det betyder også, at du frigiver ressourcer på dine andre vertikaler. Disse ressourcer kan du for eksempel bruge på SEO, Mail, AdWords eller på Facebook.

 

Tilbage

Brugernes kommentarer

Modtag nyhedsbrevet fra RealApps.dk